Kirjoitettu: 17.3.2017

Niin palvelumuotoilussa, kuin kaikessa kehittämisessä tehdään abstraktista konkreettista. Kun suunnitellaan ja kehitetään aineettomia kokemuksia, niille täytyy antaa jokin muoto kehitystyön avuksi. Tulevaisuuden otsikot on yksi tapa hahmottaa vasta idean tasolla olevaa palvelukonseptia ja viestiä siitä.

Menetelmän avulla tiimi pääsee pohtimaan miten uudesta palvelukonseptista kerrottaisiin uutisissa esimerkiksi kahden vuoden päästä. Millaisen otsikon ja lehtijutun palvelusta repäisisi Hesari, MeNaiset tai vaikkapa oman yrityksen asiakaslehti? Mitä ja miten palvelusta kerrottaisiin? Mihin ilmiöihin ja trendeihin palvelu linkittyisi? Miten palvelun käyttäjät luonnehtisivat palvelua? Mitä olisi jutun kuvituksena? Menetelmä pakottaa miettimään mikä palvelukonseptissa on kiinnostavaa ja oleellista.

Tulevaisuuden otsikot on parhaimmillaan luova ja oivalluksia herättävä menetelmä, joka auttaa kirkastamaan ja viestimään palvelun hyötyjä. –Mervi Rauhala, Palvelumuotoilun Ideapakan käsikirjoittaja.

Perjantai-idea on blogin vakituinen kategoria. Kerran viikossa esittelemme erilaisia ideoita ja menetelmiä ja niiden sovelluksia kuukauden ideapakasta. Maaliskuun pakkana on Palvelumuotoilu.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *